Cayma Hakkı Bilgilendirme Metni

Siz müşterimizi mesafeli satış sözleşmesi kurulmadan önce 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 23 Ağustos 2022 tarihli kanun ile değişik 27 Kasım 2014 tarihli ve 29188 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince aşağıdaki hususları dikkatinize sunarız;

Satışa konu ürüne ilişkin siparişin tamamlanması/ onaylanması sipariş bedelinin ödenmesi yükümlülüğü anlamına gelmektedir. Havale ile yapılacak işlemlerde ALICI tarafından siparişin oluşturulduğu tarihten itibaren 2 iş günü içinde ödemenin yapılması gereklidir. Aksi takdirde siparişiniz iptal edilecek olup, siparişin iptali halinde oluşacak sorumluluk münhasıran ALICI’ ya aittir.

Sepet özeti sayfasında satın almak istediğiniz ürüne ait ürünün kodu, miktarı, marka / modeli ve vergiler dahil satış bedeli yer almaktadır:

Burada belirtilen toplam bedel ürünün tüm vergi ve masraflar dahil satış fiyatı olup, ALICI’ya ek bir maliyet yüklenmeyecektir.

CAYMA HAKKI, KULLANIM ŞARTLARI VE USULÜ:

a. Alıcı, işbu mesafeli satış sözleşmesinden on dört gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahip olup, cayma hakkına ilişkin bildirimin yazılı olarak ya da kalıcı veri saklayıcısı vasıtası ile yapılması gerektiğinden, cayma bildiriminizin Şirketimize ait depo adresi olan “Halil Rıfat Paşa Mah.Perpa Tic. Mer. B Blok K:5 No: 104 34384 Şişli/İstanbul” adresine posta yoluyla ya da  satis@gtikurumsal.com üzerinden e posta ile iletilmesi mümkündür.                      

(Örnek cayma bildirimi formu, ön bilgilendirme formu metninin sonunda yer almaktadır.) ALICI, bu formu kullanabileceği gibi, cayma kararını bildiren açık bir bildiren açık bir bildirimde de bulunabilir.

b. Cayma hakkı süresi mal teslimine ilişkin sözleşmelerde, malın alıcı veya alıcı tarafından belirlenen 3. Bir kişi varsa bu kişi tarafından teslim alındığı tarihte başlamaktadır. Bununla birlikte ALICI’ nın mal teslim edilene dek olan süre içerisinde de cayma hakkını kullanması mümkündür. Ayrıca, Cayma hakkının süresinin belirlenmesinde;

* Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,

* Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

* Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.

c. Satıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.

 

ç. Malın tesliminden önce cayma hakkının kullanılması durumunda satıcı cayma hakkının kullanıldığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.

 

Tüm bu geri ödemeler ALICI’ nın ürün satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapılacaktır.

d. ALICI’ nın cayma hakkını kullanması halinde, SATICI tarafından ürünün kendisi tarafından geri alınacağına ilişkin bir teklif sunulmadıkça, cayma hakkına ilişkin bildirimin yöneltildiği tarihten itibaren 10 gün içinde sözleşme konusu ürünü geri göndermek zorundadır.

e. Cayma hakkı kapsamındaki iadelerde, SATICI tarafından iade için belirlenmiş olan taşıyıcı firma olan Aras Kargo veya Hepsijet Kargo aracılığı ile ürünün geri gönderilmesi halinde, ALICI iade masraflarından sorumlu tutulmayacaktır. ALICI’nın iade işlemini satış sırasında seçmiş olduğu kargo şirketi ile iade etmesi esastır. Bununla birlikte herhangi bir kargo seçeneği belirtilmediği takdirde iade masraflarından ALICI sorumlu tutulamaz. SATICI tarafından sunulan kargo seçeneklerinden birinin şubesinin ALICI’nın bulunduğu yerde olmaması halinde SATICI, hiçbir masraf talep etmeksizin malın ALICI’dan alınmasını sağlayacaktır. Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

f. Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkı kullanılamaz;

* Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

* Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

* Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

* Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

* Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

* Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

- Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

- Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

- Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.

- Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

g. Ürünlerin cayma hakkı kapsamında iade prosedürüne alınabilmesi için; Ürün orijinal kutusunda ve zarar görmemiş olmalı ve tüm aksesuar ve aparatlar iade edilen ürün ile birlikte gönderilmelidir.

h. Kanunen cayma hakkı tüketiciye tanınmış bir hak olup, tüketici tanımı içinde yer almayan gerçek ve tüzel kişilerin Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a dayanarak cayma hakkından yararlanmaları mümkün değildir.

IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.